start

Wymiana międzynarodowa

Umowy podpisane z uczelniami w ramach Programu Erasmus+ dla studentów Turystyki i rekreacji PWSZ im. S. Pigonia w Krośnie

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie podpisała umowy dwustronne na wymianę studentów i nauczycieli akademickich w ramach programu Erasmus+ z kilkudziesięcioma uczelniami europejskimi oraz trzema w stanach Zjednoczonych.

Dla kierunku Turystyka  i rekreacja podpisano umowy z 11 uczelniami europejskimi, poniżej lista uczelni aktualna na rok akademicki 2018/2019

Universidad de Huelva Hiszpania - 2012

Studenci kierunku Turystyka i Rekreacja podczas wymiany Erasmus w Hiszpanii luty-czerwiec 2012

Segovia

Alfreda Matwis
Paweł Gibadło
Turystyka i rekreacja III rok

Wyjazd z programem „Erasmus” był dla nas najlepszą przygodą w życiu jak również życiowym doświadczeniem. Dlaczego zdecydowaliśmy się na wyjazd? Chyba chcieliśmy przeżyć coś wyjątkowe i udało się. Do Hiszpanii wyjechaliśmy w semestrze letnim 2010/2011. Naszym celem było niewielki miasteczko Segovia, gdzie znajduje się campus Universidad de Valladolid.
Już na samym początku spotkaliśmy bardzo miłych ludzi, którzy zaoferowali nam pomoc. Nie tylko studenci ale również pracownicy uczelni.
Mieszkanie pomogła nam znaleźć studentka z Uniwersytetu Valladolid, z którą wcześniej mieliśmy kontakt e-mail.
Wykładowcy bardzo wyrozumiale nas traktowali i jak tylko mieliśmy jakiś problem oferowali swoją pomoc. Uczęszczaliśmy na zajęcia, dzięki którym uczyliśmy się języka hiszpańskiego. Jeden przedmiot to były zajęcia w terenie dzięki, którym zwiedziliśmy wszystkie zabytki w Segovii ale nie tylko, byliśmy na wycieczce w mieście studenckim Salamanca, jak również mieliśmy okazję zobaczyć piękne ogrody „La Granja”.
Ale to nie koniec był naszej podróży po Hiszpanii zwiedziliśmy stolicę Hiszpanii Madryt jak i podobno najpiękniejsze miasto Barcelonę. Sami wybraliśmy się na wycieczkę
w góry Sierra de Guadarrama, szkoda było nie pojechać jak mieliśmy tylko kilka kilometrów.
Możemy powiedzieć, że wymiana „Erasmus” to nie tylko nauka języka hiszpańskiego ale również poznanie tradycji, obyczajów państwa, narodowych potraw i tańców. Poznaliśmy wspaniałych ludzi nie tylko z Hiszpanii ale z innych państw Świata i mam nadzieję, że będziemy utrzymywać kontakt.
Czego możemy żałować? Chyba jedynie tego, że nasza podróż trwała tak krótko. Warto pamiętać, że to co zobaczyliśmy i przeżyliśmy zostanie z nami do końca życia i nikt nam tego nie odbierze. Dzięki programowi „Erasmus” i naszej uczelni cała Europa a nawet cały Świat stoi przed nami otworem.

Segowia

Mateusz Kostycz
Turystyka i rekreacja III rok

Witam wszystkich zainteresowanych wyjazdem na wymianę studencką Erasmus, jak
 i tych którzy tylko z ciekawości zastanawiają się jak tam jest, jak wygląda taki wyjazd oraz co daje każdemu z nas.
            Sama wymiana Erasmus jest wielkim wyznaniem szczególnie dla kogoś, kto nie zna lokalnego języka. Jest to bariera, która zniechęca wiele osób do podjęcia decyzji o wymianie, ale uwierzcie mi warto zaryzykować i postawić wszystko na jedna kartę bo jak mówi przysłowie „Nie traci tylko ten który nic nie robi”, a zyskać można bardzo dużo. Ja osobiście postawiłem wszystko na jedną kartę, albo wyjazd albo inne ważniejsze może dla niektórych sprawy. Wybrałem wyjazd, czego nie żałuję, i pomimo tego, że wiele straciłem podjąłbym taki sam wybór gdyby taka sytuacja się powtórzyła w moim życiu.
Dla mnie sama wymiana była bardzo dużym doświadczeniem, Uświadomiłem sobie przez ten czas jakich cech mi brakuje, jakie popełniam błędy i jaki jestem bezradny
w niektórych sytuacjach. Musiałem podjąć decyzje czy walczyć czy się poddać. Nikt w końcu nie mówił, że będzie łatwo.
 Wziąłem się w garść i zamiast siedzieć przy komputerze i ciągle narzekać „wyszedłem” w miasto. Poznałem wielu ciekawych ludzi, ich kulturę obyczaje zachowania. Wiele obcych mi osób podało mi swoją pomocna dłoń zupełnie bezinteresownie.
Studia za granica nie polegały tylko na siedzeniu w domu i nauce. W grę wchodziły również wyjścia na imprezy integracyjne, miejscowe dyskoteki czy zabawy. Uwierzcie mi, jeśli to wszystko idzie w parze ze zdrowym rozsądkiem można wrócić z bagażem ogromnych wrażeń i ciekawych przeżyć.
            Podczas pobytu w Hiszpanii podszkoliłem znajomość języka hiszpańskiego, co ułatwiło mi komunikację z ludźmi. Nauczyłem się rozmawiać nie tylko od strony gramatycznej,  ale przede wszystkim praktycznej.
Będąc w Hiszpanii starałem się pogodzić naukę z dorywczą pracą i zdobywaniem nowych doświadczeń.
Pobyt w Hiszpanii dał mi wiele. Przez ten czas zmieniłem się, patrzę na świat
i otaczających mnie ludzi zupełnie innymi oczami.
Gorąco polecam Każdemu wyjazd na wymianę nie tylko do Hiszpanii, ale każdego możliwego kraju, z którym nasza Szkoła ma podpisaną umowę. Uwierzcie Naprawdę warto. Gdybym miał wybierać jeszcze raz nie zawahałbym się ani chwili. Wykorzystałbym możliwość w 100%.

Pozdrawiam gorąco wszystkich Studentów i namawiam do skorzystania z wyjazdów.

zporr
Zakupu oprogramowania dokonano w ramach projektu “Budowa szerokopasmowej regionalnej sieci internetowej w Krośnie i w powiecie krośnieńskim współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego"