start

Aktualności

Aktywność fizyczna wspomaga proces uczenia się

13-04-2015

 

 

Aktywność fizyczna wspomaga proces uczenia się

 

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie i Krośnieński Urząd Miasta byli organizatorami siódmego Krośnieńskiego Forum Sportu i Wychowania Fizycznego, które odbyło się w ostatnią sobotę 11 kwietnia br. w hali sportowej przy ul. Bursaki i  zgromadziło ponad 130 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego z Krosna i powiatu.

 

Na zaproszenie Zastępcy Prezydenta Miasta Krosna Bronisława Barana i Prorektora PWSZ w Krośnie prof. ndzw. dr hab. Zbigniewa Barabasza, udział w seminarium wzięli naukowcy z ośrodków akademickich: prof. dr hab. Wojciech Czarny (Wydział Wychowania Fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego), prof. ndzw. dr hab. Andrzej Rokita (Prorektor AWF w Wrocławiu), prof. ndzw. dr hab. Mariusz Ozimek (Prodziekan AWF w Krakowie) oraz liczni wykładowcy z tych uczelni.

Tematem wykładów i zajęć warsztatowych była szeroko pojęta aktywność ruchowa dzieci i młodzieży nakierowana na zdrowie. Do tematyki tej wprowadził uczestników prof. ndzw. dr hab. Emilian Zadarko (PWSZ w Krośnie, Uniwersytet Rzeszowski) przedstawiając znaczenie codziennej aktywności dla poprawy zdrowia i jej wpływ na dorosłe życie. Dane to były oparte o wyniki badań własnych oraz uczonych z ośrodków amerykańskich. Niepokojący jest zwłaszcza obserwowany spadek aktywności ruchowej już w grupie dzieci uczęszczających do przedszkoli. Niestety opinie wyrażane na ten temat przez rodziców i nauczycieli przedszkolaków są mocno przeszacowane, zbyt optymistyczne, co udowodnił przedstawiając wyniki badań dzieci słowackich i polskich w swoim wykładzie prof. dr hab. Jan Junger (PWSZ w Krośnie, Uniwersytet Rzeszowski). Sposobem na aktywizację uczniów są programy edukacyjne wprowadzane do szkół podstawowych np. Mały Mistrz, którego założenia przedstawił dr Krzysztof Warchoł prof. ośw. (Uniwersytet Rzeszowski) oraz zespół naukowców AWF we Wrocławiu przestawiający założenia i efekty wprowadzania do szkół i przedszkoli zajęć ruchowych opartych o wykorzystanie piłek edukacyjnych EduBall, czyli zestawu 100 piłek z namalowanymi na nich cyframi i literami.

Po części wykładowo-teoretycznej przyszedł czas na ćwiczenia praktyczne na hali sportowej prowadzone z grupą uczniów dyra Roberta Guzika z Miejskiego Zespołu Szkół z klasami integracyjnymi. Konsekwencją dyskusji i przemyśleń były samodzielne opracowania propozycji zajęć z piłkami edukacyjnymi oraz przeprowadzenia ich w lekcji z nauczycielami. Wypadły one bardzo dobrze i w zgodnej opinii nauczycieli, metoda ta jest ciekawą alternatywą urozmaicającą zajęcia wychowania fizycznego prowadzone w klasach edukacji wczesnoszkolnej, ale także wśród dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Oprócz zwiększania aktywności zajęcia te nie tylko wspomagają naukę czytania i liczenia, a także socjalizują i integrują dzieci, zapoznają z elementami rywalizacji i zasadami Fair play.

Po zakończeniu prezentacji nie obyło się bez pytań o dotyczących dostępności piłek, możliwość ich nabycia i kosztów, dostępności materiałów pomocniczych, a ich adresatami byli wykładowcy, dystrybutorzy piłek i zastępca prezydenta miasta.

Organizatorzy Forum: Zakład Wychowani Fizycznego PWSZ w Krośnie, Urząd Miasta  w Krośnie, Wydział Wychowania Fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego, ZSz z oddziałami integracyjnymi w Krośnie, AWF w Wrocławiu,  MOSiR Krosno, Marcin Korbecki.

Patronat Medialny: Krosno24, Tygodnik Nowe Podkarpacie

 

 

Zapraszamy do obejrzenia zdjęc w galerii

 

 

 

lista aktualności
zporr
Zakupu oprogramowania dokonano w ramach projektu “Budowa szerokopasmowej regionalnej sieci internetowej w Krośnie i w powiecie krośnieńskim współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego"
bip
© 2010.All rights reserved. Realizacja: ideo,
Powered by CMS Edito