start

Najczęściej oglądane

Newsy

W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi aktualnościami.

Artykuły

Sport, Turystyka, AZS

VI Beskidzki Akademicki Rajd Turystów Ewentualnie Krajoznawców za nami

02-06-2014

W dniach 30-31 maja, studenci i absolwenci PWSZ im. Stanisława Pigonia w Krośnie uczestniczyli już w VI edycji Rajdu BARTEK, zorganizowanym – jak co roku przez Zakład Turystyki i Rekreacji. Trasa dwudniowa, z noclegiem w Hucie Polańskiej, prowadziła z Barwinka, przez Baranie (752 m n.p.m.), przełęcz Mazgalicę, Hutę Polańską i Polany. Trasa jednodniowa, z Jasionki, wiodła przez masyw Cergowej (716 m n.p.m.), Nową Wieś i Pustelnię św. Jana z Dukli.

W Rajdzie wzięło udział ponad 50 studentów i absolwentów PWSZ w Krośnie. Obsługę przewodnicką, jak co roku, zapewnili wykładowcy Zakładu Turystyki i Rekreacji. Trasę dwudniową poprowadził Kierownik Zakładu – dr Piotr Łopatkiewicz. Przewodnikiem trasy jednodniowej był – dr Wojciech Krukar, którego wspierali dr Rafał Kapica i dr Jacek Kraś.

Zakończenie – jak co roku – odbyło się w Gospodarstwie Agroturystycznym Andrzeja Zatorskiego „Pod Chyrową” w Chyrowej. Podczas zakończenia imprezy władze Uczelni reprezentował dr Łukasz Szmyd – Dyrektor Instytutu Kultury Fizycznej.

Fotorelacja: Piotr Łopatkiewicz

Poniżej relacja z trasy dwudniowej, przygotowana przez Eunkę Polowiec - studentkę I roku Translatoryki

Ahoj, przygodo!

Jako, że przeszliśmy swoje, chciałabym Wam o tym krótko opowiedzieć.

Piątek, 30 maja. Ledwo co wyjechaliśmy z Krosna, a już byliśmy na granicy! Barwinek - to tutaj rozpoczęła się nasza wędrówka. Trasa wiodła szlakiem usłanym rozmaitościami. Las zaoferował pakiet zabiegów, maseczki błotne, akupunktura stóp itp. Dookoła zaś kojąca zieleń, w wersji soczystej. Niebo dbało o odpowiednie nawilżanie wszystkiego.

Na rajdzie – jak w życiu, raz z górki, raz pod górkę. Nasz Beskid może i jest Niski, jednak niektóre wzniesienia potrafią dać się we znaki. Ale byliśmy dzielni. Co ważne, każdy pokonywał trasę we własnym tempie. Absolwenci turystyki, z którymi mieliśmy przyjemność wędrować, nie obrażą się, jeżeli napiszę, że prym wiodły studentki translatoryki ;-). Jeżeli zaś chodzi o fotograficzną perspektywę.. co tu dużo mówić, fotograf zwykle jest ostatni. Ale ‘ostatni będą pierwszymi’! :-). Nasz przewodnik – pan Piotr Łopatkiewicz monitorował pokonywany dystans, średnią prędkość marszu i inne takie tam :-).

Dotarliśmy na szczyt „Baranie” wczesnym popołudniem. Byli tacy, którzy nadal czuli niedosyt wspinaczki. Wdrapali się więc na kilkunastometrową wieżę. Widoki stamtąd musiały być piękne. Niestety należałam do osób, które wybrały bardziej przyziemne wrażenia. Korzystając z chwili przerwy, zjedliśmy i wypiliśmy co nieco – celem odciążenia plecaków oczywiście. Zaraz potem: w drogę!

Po jakichś dwóch godzinach stan był następujący: za nami około 18 kilometrów, przed nami schronisko Hajstra w Hucie Polańskiej. Stan ów nas ucieszył – zwłaszcza jego druga część :D. Po wspólnej grze w Chińczyka poczuliśmy się zintegrowani. Do tego stopnia, że postanowiliśmy razem zapalić ognisko. A że na wyposażeniu mieliśmy strażaka... początkowo ciężko było cokolwiek wykrzesać. Ale zjawił się Kamil i z zapałem zajął się sprawą, poskutkowało. We wszystkich wstąpił śpiewający nastrój. Niektórzy siedzieliby tam do rana, jednak ktoś, nie będę pokazywać palcami kto, zgasił co się dało.

Nazajutrz o świcie (w granicach godziny 9) byliśmy gotowi, prawie. Na rozgrzewkę wykonaliśmy serię grupowych zdjęć. I w drogę! Mam wrażenie, że się powtarzam. Ale ‘nic to’ :p. W sumie o to w rajdach chodzi, że się… chodzi ;-).  Mniej więcej połowę trasy stanowił asfalt, resztę - leśne ostępy. Często wśród gęstych zarośli ścieżkę widział jedynie nasz przewodnik, ale to wystarczało :-). Doprowadził nas do samej Chyrowej, gdzie miał miejsce finał rajdu.

Wkrótce dołączyła do nas grupa z trasy jednodniowej. ‘Piosenka jest dobra na wszystko’, przy ognisku, śpiewająco – tak zakończył się tegoroczny BARTEK. Zachęcamy do udziału w kolejnej edycji! :-)

Eunika Polowiec - I rok Translatoryki

lista aktualności
zporr
Zakupu oprogramowania dokonano w ramach projektu “Budowa szerokopasmowej regionalnej sieci internetowej w Krośnie i w powiecie krośnieńskim współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego"